Y. Reza: Bog masakra (komična drama)

Vsakdanja, skorajda banalna situacija, ko se v parku stepeta sošolca, enajstletnika, od katerih je eden odnesel celo kožo, drugi pa ima odlomljena oba sekalca in poškodovan zobni živec, privede do  srečanja staršev, ki so se sešli, da bi se v miru, ob kavi in pecivu, trezno, strpno in kakor se za svetovljanske ljudi spodobi, pogovorili o pripetljaju in njegovih posledicah. Preudarjajo, kako bi se dalo pedagoško vplivati na otroka – storilca in otroka – žrtev. Kar pa se izkaže, da ni tako preprosto.

Yasmina Reza, ena najsvetlejših zvezd sodobne francoske in evropske dramatike, nam v igri  Bog masakra (2006), ki jo je za Šentjakobsko gledališče Ljubljana režiral njegov umetniški vodja in direktor Boris Kobal, z diaboličnim humorjem in zlobno retoriko zabrisuje meje med civiliziranostjo in barbarstvom. A poanta te konverzacijske drame, napisane po vseh pravilih umetnosti komedije, ni spoznanje o zdrsu v primitivizem, temveč o tem, da ni več varovalnih mehanizmov. Nič več ne velja in nič ne funkcionira: ne solidarnost med spoloma, ne pripadnost zakonskemu partnerju, ne kultiviranost in politično korektno ravnanje, ne družbeni angažma.